Żaden niepokojący sygnał dotyczący stanu naszej skóry nie może być bagatelizowany. Musimy zdać sobie sprawę, że skóra jest nie tylko największym organem naszego ciała (zajmuje średnio 2 metry kwadratowe powierzchni), ale także najbardziej skomplikowanym – właśnie dlatego narażona jest na szereg infekcji i chorób. Co więcej, to właśnie od stanu naszej skóry zależeć będzie codzienna kondycja i zdrowie. Pamiętajmy też, że to właśnie ona daje bardzo często symptomy groźnych chorób wewnętrznych. Dlatego też każdy niepokojący objaw powinien być bezsprzecznie skonsultowany z lekarzem dermatologiem.

Dermatologia kliniczna

Pamiętajmy, że choroby skóry nie sprowadzają się jedynie do nowotworów, chociaż rzeczywiście tych pojawia się w ostatnim czasie coraz więcej. Dermatologia kliniczna zajmuje się wszelkimi schorzeniami, jakie dotyczą naskórka – ich profilaktyką, diagnozowaniem oraz leczeniem. Do dermatologa zgłaszać się powinni także pacjenci borykający się z problemami dotyczącymi przydatków skóry, czyli włosów i paznokci.

Warto zaznaczyć, że to właśnie skóra posiada największą liczbę receptorów patrząc na całe nasze ciało – dzięki temu odczuwamy zimno, gorąco bądź dotyk. To także ona tworzy barierę ochronną naszego organizmu jednak trzeba zaznaczyć, że z drugiej strony jest bardzo delikatna, a tym samym narażona na częste urazy mechaniczne, szkodliwe promieniowanie UV czy kontakt z toksycznymi substancjami chemicznymi.

Dermoskopia

Profesjonalny dermatolog pracuje z pomocą między innymi dermatoskopu. To przyrząd, który działa na zasadzie mikroskopu, potrafi powiększyć obszar skóry nawet dziesięciokrotnie. To właśnie dzięki temu dermatolog jest w stanie zdiagnozować niebezpieczne dla zdrowia zmiany barwnikowe już w ich początkowym stadium.

Przeczytaj inne artykuły

Laserowe zamykanie popękanych naczynek na nogachSkuteczne metody pomagające w usuwaniu boczkówProfesjonalne zabiegi na wzmocnienie włosówSkuteczne sposoby na redukcję tkanki tłuszczowejZmarszczki pod oczami – metody z zakresu medycyny estetycznejJak skutecznie pozbyć się rumienia na twarzy?Drugi podbródekRumieńce na twarzy – jak sobie z nimi radzić?Laserowe usuwanie bliznPatologiczna nadpotliwość czoła i dłoni może być skutecznie leczonaCo trzeba wiedzieć o brodawkach łojotokowych?Jak wyglądają kurzajki? Jak leczyć kurzajki?Twoja twarz wygląd na zmęczoną? Jest na to sposób!Regeneracja i wzmacnianie włosówWrastające włoski na nogach i podrażnieniaJak zlikwidować worki pod oczami?Metody usuwania prosaków z twarzyZabiegi niwelujące piegi na twarzySkuteczne zabiegi na odmładzanie twarzyOczyszczanie twarzy – sposoby i zabiegiNadmierne owłosienie – jak sobie z tym radzić?Leczenie blizn pooparzeniowychUsuwanie blizn po zabiegach chirurgicznychJak walczyć z zaskórnikami?Zapalenie mieszków włosowych – leczenieUjędrnianie wiotkiej skóryJak się pozbyć wągrów?Trądzik różowaty – charakterystyka, objawy, leczenieLaserowe usuwanie przebarwieńModelowanie twarzyModelowanie sylwetkiBlizny pooperacyjne – zabiegiLaserowe usuwanie rozstępówCellulit – usuwanie cellulitu (zabiegi)Laserowe zamykanie naczynekSkuteczne zabiegi na usuwanie zmarszczekUsuwanie blizn potrądzikowychUreaplasmaRzęsistkowicaZespół ReiteraMycoplasma genitaliumCytomegaliaRzeżączkaKiłaKandydoza – drożdżycaWaginoza – zakażenie pochwyTrychologZnamiona a depilacja laserowaLeczenie rumienia na twarzyZnamiona barwnikoweDermatologia klinicznaChoroby weneryczne u mężczyznChoroby weneryczne u kobietTrądzik różowatyLiszaj twardzinowyLeczenie nowotworów złośliwychLeczenie łysienia