Każdego roku liczba pacjentów, u których diagnozuje się nowotwory skóry wzrasta. Niestety, nie pociesza fakt, iż w wielu przypadkach szansa na całkowite wyleczenie zostaje odbierana w wyniku zbyt późnej diagnozy. Do najczęściej występujących nowotworów skóry zalicza się raka podstawnokomórkowego oraz raka kolczystokomórkowego.

To właśnie odpowiednio wczesne rozpoznanie nowotworu daje szansę na jego skuteczne wyleczenie. Dzisiaj najczęściej wykonuje się zabiegi chirurgiczne polegające na wycięciu nowotworu z niewielkim marginesem tkanek zdrowych. Jeśli ten zostanie jednak wykryty we wczesnym stadium choroby, z wysoką skutecznością stosuje się u pacjentów mniej inwazyjne metody walki z tego rodzaju chorobą – tutaj wyróżnić można między innymi kriochirurgię, elektrochirurgię bądź laseroterapię. Oczywiście, przed wykonaniem jakiegokolwiek zabiegu pacjent jest dokładnie badany, wykonywana jest również biopsja skóry, która pozwala określić stopień złośliwości zmian chorobowych.

Badanie histopatologiczne wycinka skóry nie wymaga znieczulenia ogólnego, a jej wykonanie pozwala natomiast na podjęcie decyzji o doborze odpowiedniej metody leczenia danego typu nowotworu skóry. Warto przy tym dodać, że zarówno leczenie nowotworu zabiegami z zakresu kriochirurgii czy elektrochirurgii nie jest bolesne i najczęściej wykonywane jest w znieczuleniu tylko miejscowym.

Efekty zabiegów tego rodzaju są niezwykle zadowalające. Szansa na całkowite wyleczenie i brak nawrotów to aż 95%. Co więcej, po zabiegach nie pozostają żadne blizny, pacjent może więc cieszyć się doskonałym efektem kosmetycznym.

Przeczytaj inne artykuły

Laserowe zamykanie popękanych naczynek na nogachSkuteczne metody pomagające w usuwaniu boczkówProfesjonalne zabiegi na wzmocnienie włosówSkuteczne sposoby na redukcję tkanki tłuszczowejZmarszczki pod oczami – metody z zakresu medycyny estetycznejJak skutecznie pozbyć się rumienia na twarzy?Drugi podbródekRumieńce na twarzy – jak sobie z nimi radzić?Laserowe usuwanie bliznPatologiczna nadpotliwość czoła i dłoni może być skutecznie leczonaCo trzeba wiedzieć o brodawkach łojotokowych?Jak wyglądają kurzajki? Jak leczyć kurzajki?Twoja twarz wygląd na zmęczoną? Jest na to sposób!Regeneracja i wzmacnianie włosówWrastające włoski na nogach i podrażnieniaJak zlikwidować worki pod oczami?Metody usuwania prosaków z twarzyZabiegi niwelujące piegi na twarzySkuteczne zabiegi na odmładzanie twarzyOczyszczanie twarzy – sposoby i zabiegiNadmierne owłosienie – jak sobie z tym radzić?Leczenie blizn pooparzeniowychUsuwanie blizn po zabiegach chirurgicznychJak walczyć z zaskórnikami?Zapalenie mieszków włosowych – leczenieUjędrnianie wiotkiej skóryJak się pozbyć wągrów?Trądzik różowaty – charakterystyka, objawy, leczenieLaserowe usuwanie przebarwieńModelowanie twarzyModelowanie sylwetkiBlizny pooperacyjne – zabiegiLaserowe usuwanie rozstępówCellulit – usuwanie cellulitu (zabiegi)Laserowe zamykanie naczynekSkuteczne zabiegi na usuwanie zmarszczekUsuwanie blizn potrądzikowychUreaplasmaRzęsistkowicaZespół ReiteraMycoplasma genitaliumCytomegaliaRzeżączkaKiłaKandydoza – drożdżycaWaginoza – zakażenie pochwyTrychologZnamiona a depilacja laserowaLeczenie rumienia na twarzyZnamiona barwnikoweDermatologia klinicznaChoroby weneryczne u mężczyznChoroby weneryczne u kobietTrądzik różowatyLiszaj twardzinowyLeczenie nowotworów złośliwychLeczenie łysienia