Aby móc skutecznie leczyć łysienie, w pierwszej kolejności należy odnaleźć przyczynę nadmiernego wypadania włosów. Samo niwelowanie skutków niewiele zmieni. Wie o tym bardzo dobrze Dr n. med. Dorota Kozicka, która pracując w Clinica Dermatologica w Gdańsku prowadzi pacjenta wykonując w pierwszej kolejności szereg profesjonalnych badań diagnostycznych.

Podstawowym badaniem włosów jest tzw. test pociągania. Następnie korzysta się z trichogramu, trichoskopii, mikroskopii świetlnej, mikroskopii w świetle spolaryzowanym a także badań histopatologicznych i immunopatologicznych.

Przyczyn łysienia może być wiele. To bardzo często stany zapalne skóry, takie jak liszaj płaski, łojotokowe zapalenie skóry czy toczeń rumieniowaty. W pierwszej kolejności specjalista powinien więc zalecić terapię, dzięki której choroba skóry zostanie zniwelowana, wtedy też nastąpi naturalny zastój nadmiernego wypadania włosów. Łysienie jest problemem zarówno kobiet jak i mężczyzn, jednak to mężczyźni ciepią na tą przypadłość znacznie częściej. U kobiet problemy z nadmiernym wypadaniem włosów mogą pojawić się zaraz po ciąży w efekcie zmian hormonalnych i osłabienia organizmu.

Umów się na wizytę w naszych gabinetach trychologicznych – Trycholog Gdańsk – drtrycholog.pl

W Clinica Dermatologica skutecznie leczy się między innymi:

Przeczytaj inne artykuły

Laserowe zamykanie popękanych naczynek na nogachSkuteczne metody pomagające w usuwaniu boczkówProfesjonalne zabiegi na wzmocnienie włosówSkuteczne sposoby na redukcję tkanki tłuszczowejZmarszczki pod oczami – metody z zakresu medycyny estetycznejJak skutecznie pozbyć się rumienia na twarzy?Drugi podbródekRumieńce na twarzy – jak sobie z nimi radzić?Laserowe usuwanie bliznPatologiczna nadpotliwość czoła i dłoni może być skutecznie leczonaCo trzeba wiedzieć o brodawkach łojotokowych?Jak wyglądają kurzajki? Jak leczyć kurzajki?Twoja twarz wygląd na zmęczoną? Jest na to sposób!Regeneracja i wzmacnianie włosówWrastające włoski na nogach i podrażnieniaJak zlikwidować worki pod oczami?Metody usuwania prosaków z twarzyZabiegi niwelujące piegi na twarzySkuteczne zabiegi na odmładzanie twarzyOczyszczanie twarzy – sposoby i zabiegiNadmierne owłosienie – jak sobie z tym radzić?Leczenie blizn pooparzeniowychUsuwanie blizn po zabiegach chirurgicznychJak walczyć z zaskórnikami?Zapalenie mieszków włosowych – leczenieUjędrnianie wiotkiej skóryJak się pozbyć wągrów?Trądzik różowaty – charakterystyka, objawy, leczenieLaserowe usuwanie przebarwieńModelowanie twarzyModelowanie sylwetkiBlizny pooperacyjne – zabiegiLaserowe usuwanie rozstępówCellulit – usuwanie cellulitu (zabiegi)Laserowe zamykanie naczynekSkuteczne zabiegi na usuwanie zmarszczekUsuwanie blizn potrądzikowychUreaplasmaRzęsistkowicaZespół ReiteraMycoplasma genitaliumCytomegaliaRzeżączkaKiłaKandydoza – drożdżycaWaginoza – zakażenie pochwyTrychologZnamiona a depilacja laserowaLeczenie rumienia na twarzyZnamiona barwnikoweDermatologia klinicznaChoroby weneryczne u mężczyznChoroby weneryczne u kobietTrądzik różowatyLiszaj twardzinowyLeczenie nowotworów złośliwychLeczenie łysienia