Każdy niepokojący sygnał dotyczący stanu naszej skóry nie może być bagatelizowany. Musimy zdać sobie sprawę, że skóra jest nie tylko największym organem naszego ciała (zajmuje średnio 2 metry kwadratowe powierzchni), ale także najbardziej skomplikowanym – właśnie dlatego narażona jest na szereg infekcji i chorób. Co więcej, to właśnie od stanu naszej skóry zależeć będzie codzienna kondycja i zdrowie. Pamiętajmy też, że to właśnie ona daje bardzo często symptomy groźnych chorób wewnętrznych. Każdy niepokojący objaw powinien być bezsprzecznie skonsultowany z lekarzem dermatologiem.

Dermatologia kliniczna

Pamiętajmy, że choroby skóry nie sprowadzają się jedynie do nowotworów chociaż rzeczywiście tych pojawia się w ostatnim czasie coraz więcej. Dermatologia kliniczna zajmuje się wszelkimi schorzeniami, jakie dotyczą naskórka – ich profilaktyką, diagnozowaniem oraz leczeniem. Do dermatologa zgłaszać się powinni także pacjenci borykający się z chorobami przydatków skóry, czyli chorobami włosów czy paznokci.

Warto zaznaczyć, że to właśnie skóra posiada największą liczbę receptorów patrząc na całe nasze ciało – dzięki temu odczuwamy zimno, gorąco bądź dotyk. To także ona tworzy barierę ochronną naszego organizmu jednak trzeba zaznaczyć, że z drugiej strony jest bardzo delikatna a tym samym narażona na częste urazy mechaniczne, szkodliwe promieniowanie UV czy kontakt z toksycznymi substancjami chemicznymi.

Dermoskopia

Profesjonalny dermatolog pracuje z pomocą między innymi dermatoskopu. To przyrząd, który działa na zasadzie mikroskopu, potrafi powiększyć obszar skóry nawet dziesięciokrotnie. To właśnie dzięki temu dermatolog jest w stanie zdiagnozować niebezpieczne dla zdrowia przebarwienia już w ich początkowym stadium.