Krosty na pośladkach są dość wstydliwym schorzeniem, ale też niezwykle uprzykrzającym nam codzienne funkcjonowanie. Chcąc skutecznie z tym walczyć, należy dowiedzieć się, jak je rozpoznać i poznać przyczyny ich powstawania, a przede wszystkim warto też sprawdzić, czego unikać i jakie zabiegi przeprowadzić, aby ten problem nigdy do nas nie powrócił.

Krosty na pośladkach – przyczyny powstawania

Krosty na pośladkach występują z powodu:

• zapalenia mieszków włosowych: w wyniku nieodpowiednich metod depilacji może dojść do nadkażenia drobnoustrojami, zwłaszcza, gdy wielokrotnie używamy jednorazowej maszynki do golenia. Maszynka do golenia jest najtańszą i najszybszą metodą usuwania niechcianego owłosienia, która jest głównym czynnikiem wpływającym na to, że pojawią się u nas liczne wypryski na pupie,
  • nieodpowiedniego ubrania: bardzo ważne jest to z jakich materiałów wykonane są nasze ubrania oraz bielizna. Wykonane ze słabych jakościowo materiałów, nieprzepuszczających powietrza powodują nadmierną potliwość oraz mechaniczne podrażnienie wybranych partii ciała, co w konsekwencji prowadzi to do namnażania drobnoustrojów i w wyniku tego powstają bolące krosty na pośladkach,
  • stosowania niektórych leków: krostki na pupie bardzo często pojawiają się po zastosowaniu konkretnych leków – m.in. glikokortykosteroidów.

Jeśli chcesz się pozbyć krost na pośladkach to czytaj więcej na:

Pośladki bez krost

Krosty na pośladkach – jak je rozpoznać?

Krosty na pośladkach przybierają postać drobnej wysypki o żółtym lub białym zabarwieniu. Wyglądają niczym pospolite pryszcze na pośladkach. Bardzo często pośrodku krosty wyrasta włos, a sam wyprysk otoczony jest czerwoną obwódką. Wypryski na pośladkach bardzo często powodują uciążliwy świąd oraz niekiedy bolesność.

Krosty na pośladkach – metody leczenia i zapobiegania

Krosty na pośladkach są dość uciążliwe. Bardzo często powodują duży dyskomfort i wiele innych nieprzyjemnych objawów. Leczenie jest dość długotrwałe i niekiedy wymaga zastosowania dość radykalnych środków. Jeżeli już doszło do nadkażenia bakteryjnego często konieczna jest wizyta u specjalisty dermatologa, który zaleci odpowiednie środki. Wśród nich są antybiotyki pod postacią kremu czy maści. Natomiast jeżeli zmiany są już w dość zaawansowanym stanie niekiedy konieczna jest antybiotykoterapia doustna, która niesie za sobą wiele negatywnych skutków, w tym zaburzenie naszej flory bakteryjnej. Aby uniknąć tego typu nieprzyjemności najlepiej jest zastanowić co zrobić, aby krosty na pośladkach zwyczajnie się już nie pojawiały. Po pierwsze należy zwrócić uwagę na to, w czym chodzimy ubrani. Odzież powinna być luźna oraz przewiewna. Drugą ważną rzeczą jest konieczność częstego wymieniania maszynek do golenia i każdorazowe jej odkażanie oraz unikanie stosowania maszynek elektrycznych.

Najlepszą metodą depilacji jest depilacja laserowa, która sprawi, że zapomnisz co to znaczy mieć krosty na pośladkach. Wśród konsumentów największą popularnością i zadowoleniem cieszy się depilacja laserowa laserem Vectus. Aby zabieg był trwały i skuteczny przeprowadza się go w seriach, najczęściej między 4 a 6 zabiegów. Zabiegi odbywają się co kilka tygodni. Laser Vectus jest bardzo skuteczny, gdyż usuwa z naszego ciała do 95% niechcianego owłosienia.

Depilacja tym narzędziem jest bardzo bezpieczna ze względu na to, że sprzęt został stworzony przez najlepszych fachowców w tej dziedzinie przy pomocy zastosowania najnowocześniejszych technologii. Laser zawiera w głowicy czujnik poziomu melaniny, co pozwala urządzeniu dobrać indywidualną moc wiązki diodowej podczas zabiegu. Wiele osób obawia się bólu, co jest całkowicie zrozumiałe, lecz laser Vectus posiada nakładkę chłodzącą, która pokryta jest szafirowym szkłem co znacznie ogranicza poziom odczuwania bólu do minimum. Sam zabieg trwa bardzo krótko, zaledwie kilka minut. Jest do najskuteczniejsza metoda, aby krosty na pośladkach czy potocznie mówiąc pryszcz na pośladku został tylko niemiłym wspomnieniem.

Przeczytaj inne artykuły

Blizny po ospie – zobacz jak zwalczyć je skutecznie!Blizna po cesarce – pozbądź się jej raz na zawszeOstuda – jak skutecznie z nią walczyć?Krosty na pośladkach – przyczyny i metody leczeniaCienkie włosy – jak sobie z nimi radzićLaserowe zamykanie popękanych naczynek na nogachSkuteczne metody pomagające w usuwaniu boczkówProfesjonalne zabiegi na wzmocnienie włosówSkuteczne sposoby na redukcję tkanki tłuszczowejZmarszczki pod oczami – metody z zakresu medycyny estetycznejJak skutecznie pozbyć się rumienia na twarzy?Drugi podbródekRumieńce na twarzy – jak sobie z nimi radzić?Laserowe usuwanie bliznPatologiczna nadpotliwość czoła i dłoni może być skutecznie leczonaCo trzeba wiedzieć o brodawkach łojotokowych?Jak wyglądają kurzajki? Jak leczyć kurzajki?Twoja twarz wygląd na zmęczoną? Jest na to sposób!Regeneracja i wzmacnianie włosówWrastające włoski na nogach i podrażnieniaJak zlikwidować worki pod oczami?Metody usuwania prosaków z twarzyZabiegi niwelujące piegi na twarzySkuteczne zabiegi na odmładzanie twarzyOczyszczanie twarzy – sposoby i zabiegiNadmierne owłosienie – jak sobie z tym radzić?Leczenie blizn pooparzeniowychUsuwanie blizn po zabiegach chirurgicznychJak walczyć z zaskórnikami?Zapalenie mieszków włosowych – leczenieUjędrnianie wiotkiej skóryJak się pozbyć wągrów?Trądzik różowaty – charakterystyka, objawy, leczenieLaserowe usuwanie przebarwieńModelowanie twarzyModelowanie sylwetkiBlizny pooperacyjne – zabiegiLaserowe usuwanie rozstępówCellulit – usuwanie cellulitu (zabiegi)Laserowe zamykanie naczynekSkuteczne zabiegi na usuwanie zmarszczekUsuwanie blizn potrądzikowychUreaplasmaRzęsistkowicaZespół ReiteraMycoplasma genitaliumCytomegaliaRzeżączkaKiłaKandydoza – drożdżycaWaginoza – zakażenie pochwyTrychologZnamiona a depilacja laserowaLeczenie rumienia na twarzyZnamiona barwnikoweDermatologia klinicznaChoroby weneryczne u mężczyznChoroby weneryczne u kobietTrądzik różowatyLiszaj twardzinowyLeczenie nowotworów złośliwychLeczenie łysienia