Aby móc skutecznie leczyć łysienie, w pierwszej kolejności należy odnaleźć przyczynę nadmiernego wypadania włosów. Samo niwelowanie skutków niewiele zmieni. Wie o tym bardzo dobrze Dr n. med. Dorota Kozicka, która pracując w Clinica Dermatologica w Gdańsku prowadzi pacjenta wykonując w pierwszej kolejności szereg profesjonalnych badań diagnostycznych.

Podstawowym badaniem włosów jest tzw. test pociągania. Następnie korzysta się z trichogramu, trichoskopii, mikroskopii świetlnej, mikroskopii w świetle spolaryzowanym a także badań histopatologicznych i immunopatologicznych

Przyczyn łysienia może być wiele. To bardzo często stany zapalne skóry, takie jak liszaj płaski, łojotokowe zapalenie skóry czy toczeń rumieniowaty. W pierwszej kolejności specjalista powinien więc zalecić terapię, dzięki której choroba skóry zostanie zniwelowana, wtedy też nastąpi naturalny zastój nadmiernego wypadania włosów. Łysienie jest problemem zarówno kobiet jak i mężczyzn, jednak to mężczyźni ciepią na tą przypadłość znacznie częściej. U kobiet problemy z nadmiernym wypadaniem włosów mogą pojawić się zaraz po ciąży w efekcie zmian hormonalnych i osłabienia organizmu.

Umów się na wizytę w naszych gabinetach trychologicznych – Trycholog Gdańsk – drtrycholog.pl

W Clinica Dermatologica skutecznie leczy się między innymi:

1. Fred Penzel: The Hair-Pulling Problem: A Complete Guide to Trichotillomania. New York: Oxford University Press, 2003
2. Springhouse: Signs & Symptoms: A 2-in-1 Reference for Nurses, Lippincott Williams & Wilkins, 2004