Problemy związane z zapaleniem mieszków włosowych mogą pojawić się zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. Nie ma też znaczenia, to w jakim wieku konkretnie znajduje się dana osoba. Przyczyny takich dolegliwości mogą być bardzo zróżnicowane.

Zapalenie mieszków włosowych dzieli się przede wszystkim na przyczyny infekcyjne oraz nieinfekcyjne. Infekcja związana jest z negatywnym działaniem bakterii, wirusów oraz grzybów, które przenikają do struktury włosów, a nawet skóry powodując negatywne zmiany w organizmie ludzkim

Wtedy następuje najczęściej zapalenie mieszka włosowego. Z takim zapaleniem ma się do czynienia przede wszystkim na twarzy, np. w wyniku nieprawidłowego golenia. Pojawia się ono również na głowie, związane jest z oczywiście z włosami rosnącymi na głowie. Patogeny w wyniku nieprawidłowo przeprowadzonego golenia lub depilacji przedostają się do skóry człowieka i robią tam wielkie szkody. Zapalenie mieszków włosowych na głowie można jednak wyleczyć na wiele sposobów. Nieinfekcyjne przyczyny to np. podrażnienie skóry, gdy nosi się zbyt ciasne ubrania.

Jeśli poszukujesz zabiegów, które rozwiążą problem zapalenia mieszków włosowych – sprawdź, co oferuje Clinica Cosmetologica.
Zadzwoń ☎ 791 604 604 lub dowiedz się więcej na stronie https://clinicacosmetologica.pl/artykuly/zapalenie-mieszkow-wlosowych/

Depilacja laserowa

Nogi - zapalenie mieszków włosowychZapalenie mieszków włosowych na twarzy można skutecznie usunąć zwłaszcza przy pomocy depilacji laserowej. Polecany wszystkim zainteresowanym osobom jest przede wszystkim laser Vectus, cieszący się sporym uznaniem na polskim rynku. Wtedy też likwiduje się wzrost włosków, a więc główną przyczyną zapalenia mieszków włosowych. Zabieg z reguły wykonuje się na określonym obszarze, w zależności od tego, gdzie konkretnie występuje dolegliwość.

Jest bardzo skuteczny, daje odpowiednie efekty końcowe, a co najważniejsze jest bezbolesny. Można go zastosować również wtedy, gdy występuje zapalenie mieszków włosowych na nogach. Zabieg polega na przyłożeniu specjalnej głowicy do leczonego miejsca

Emitowane światło niszczy wtedy włoski, w ten sposób owłosienie znika raz na zawsze i nie będzie trzeba martwić się już dłużej zapaleniem mieszków włosowych. Zapalenie mieszków włosowych leczenie musi być jednak starannie dobrane przez specjalistów, którzy znają się i pracują przy tym od lat, z racji tego przed zabiegami przeprowadza się konsultacje medyczne z pacjentami. Zapalenie mieszków włosowych po depilacji może wystąpić u kobiet w różnym wieku, dlatego nie należy się tego wstydzić, a decydować się na profesjonalne zabiegi medycyny estetycznej, które na pewno okażą się być bardzo pomocne.

Domowe sposoby

Zapalenie mieszków włosowych po goleniu może być też leczone domowymi sposobami. Przede wszystkim specjaliści polecają tutaj okłady z dodatkiem wody utlenionej. Należy przemywać chore miejsca właśnie taką wodą, a na pewno zainteresowanym wyjdzie to na dobre.

Zapalenie mieszka włosowego leczenie powinno być w tym przypadku bardzo skuteczne i nie zajmuje dużo czasu. Jest to świetna propozycja dla osób, które są dość zapracowane, a chcą pozbyć się uciążliwej dolegliwości

Ropne zapalenie mieszków włosowych może przeobrazić się w poważniejszą dolegliwość, dlatego warto aplikować w skórę również kremy, które regenerują naskórek. Wtedy też skóra będzie mogła zostać optymalnie wyleczona, stanie się ona zdrowsza. Zniknie też ropa pod skórą, która może gromadzić się wewnątrz skóry właśnie przy tego typu dolegliwościach. Warto jednak skonsultować takie decyzje z uznanym specjalistą, aby mieć pewność, że wybrało się najlepszą opcję z możliwych, która przyniesie pożądane efekty. Jeśli figówka dosięgnie jakiegoś mężczyznę, to powinien jak najszybciej zdecydować się na wyżej opisane sposoby domowe lub po prostu udać się na zabieg z zakresu medycyny estetycznej, aby poprawić stan swojej skóry.

1. Stefania Jabłońska, Sławomir Majewski: Choroby skóry i choroby przenoszone drogą płciową. PZWL, 2005
2. Noszczyk M., Kosmetologia pielęgnacyjna i lekarska, 2010