Mycoplasma genitalium to bakteryjne zakażenie, które jest przenoszone poprzez drogę płciową. Na początku choroba ta nie daje żadnych objawów, co bardzo utrudnia postawienie prawidłowej diagnozy. Dlatego warto skorzystać z testów PCR, które można zamówić do domu przez Internet.

Taki test ma wysoką czułość i skuteczność, a to pozwala wykryć mu nawet pojedynczą patogenną komórkę. No i oczywiście nie trzeba stać w kolejce w przychodni do laboratorium, ponieważ test można zrobić samemu w domu. Jest to komfortowy test, który pozwala zaoszczędzić czas, ale także szybko postawić diagnozę.

Czytaj więcej: https://drwenerolog.pl/choroby/mycoplasma/

Jak dochodzi do zakażenia?

Zakażenie Mycoplasma genitalium może przebiegać również z innymi chorobami, które są przenoszone drogą płciową. Przeważnie idzie w parze razem z:

• chlamydiozą,
  • zakażeniem Ueaplasma urealyticum,
  • Ureaplasma parvum
  • Gardnerella vaginalis.

Najważniejszą drogą zakażenia są kontakty płciowe, ale najbardziej są niebezpieczne jednorazowe i przygodne stosunki bez odpowiedniego zabezpieczenia, np. z prezerwatywą. Rzadziej, ale również może dojść do zakażenia poprzez kontakty pośrednie, czyli poprzez używanie tych samych ręczników, pościeli czy bieliznę.

Mycoplasma u kobiet

Mycoplasma u kobiet może zająć szyjkę macicy i/lub cewkę moczową, a to bezpośrednio może doprowadzić do rozwoju silnego stanu zapalnego. U większości kobiet z tym zakażeniem nie pojawiają się żadne objawy. Natomiast przy objawowym przebiegu infekcji symptomy są podobne do tych, które pojawiają się przy innych chorobach przenoszonych drogą płciową, a jest to głównie: chlamydioza, zakażenie Ueaplasma urealyticum i Ureaplasma parvum. Te objawy to:

• miernie nasilone upławy,
  • krwawienia w trakcie i pomiędzy miesiączkami,
  • świąd,
  • szczypanie w cewce moczowej.

Natomiast u kobiet w ciąży jest ryzyko przeniesienia infekcji na płód. Jeśli choroba ta nie będzie leczona, to może ona zająć narządy miednicy mniejszej, co może też doprowadzić do zapalenia błony śluzowej macicy, przydatków, czyli jajników, jajowodów i przymacicza, ale też może dojść do zapalenia otrzewnej. Takie powikłania po chorobie mogą doprowadzić do rozwoju bezpłodności, przedwczesnego porodu, poronienia albo ciąży pozamacicznej.

Mycoplasma u mężczyzn

U mężczyzny zakażenie tym wirusem przebiega pod postacią nierzeżączkowego zapalenia cewki moczowej. Bardzo rzadko choroba daje jakiekolwiek objawy. Natomiast jeżeli pojawiają się objawy, to są one podobne do objawów, które występują w chlamydiozie,  zakażeniu Ueaplasma urealyticum i Ureaplasma parvum, a te objawy to:

• śluzowy, wodnisty, śluzowo – ropny albo ropny wyciek z cewki moczowej;
  • objawy świadczące o zapaleniu błony śluzowej cewki moczowej, a jest to pieczenie albo szczypanie w cewce moczowej, dyskomfort lub ból podczas oddawania moczu, uczucie szczypania, mrowienia albo pieczenia w ujściu zewnętrznym cewki.

Jeśli dojdzie do zajęcia najądrzy i gruczołu krokowego, to może to spowodować ryzyko rozwoju bezpłodności.

Nieleczona mycoplasma ma bardzo poważne konsekwencje i może właśnie prowadzić do bezpłodności. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn zakażenia cewki moczowej, ale też zapalenia najądrza i gruczołu krokowego u mężczyzn. W niektórych przypadkach towarzyszy ona również bakteryjnemu zapaleniu pochwy u kobiet. Natomiast u mężczyzn może dojść do zapalenia najądrza oraz gruczołu krokowego, a u kobiet będzie to zapalenie szyjki macicy albo narządów miednicy.

Leczenie mycoplasmy

Najskuteczniejszą metodą leczenia jest antybiotykoterapia i przeważnie jest stosowany lek Azytromecyna, a jest to lek, który stosuje się również podczas leczenia zakażeń chlamydią, rzeżączką, a także przy zapaleniu cewki moczowej, ureaplasma urealyticum. Przeważnie kuracja trwa nie dłużej niż 5 dni.

Objawy mycoplasmy

Tak samo jak inne choroby przenoszone drogą płciową, również zakażenie mycoplasma genitalium przebiega bez żadnych objawów i w związku z tym większość osób zakażonych nie wie, że jest chora. Dlatego warto wykonać badanie w kierunku chorób wenerycznych. Jeśli pojawią się jakiekolwiek objawy, to najczęściej są one związane z zapaleniem cewki moczowej. U kobiet z tą chorobą może się pojawić świąd, ból pochwy podczas stosunków, a także ból w trakcie oddawania moczu.

Test można zamówić na stronie: https://drwenerolog.pl/produkt/test-na-zakazenie-mycoplasma/

Przeczytaj inne artykuły

Laserowe zamykanie popękanych naczynek na nogachSkuteczne metody pomagające w usuwaniu boczkówProfesjonalne zabiegi na wzmocnienie włosówSkuteczne sposoby na redukcję tkanki tłuszczowejZmarszczki pod oczami – metody z zakresu medycyny estetycznejJak skutecznie pozbyć się rumienia na twarzy?Drugi podbródekRumieńce na twarzy – jak sobie z nimi radzić?Laserowe usuwanie bliznPatologiczna nadpotliwość czoła i dłoni może być skutecznie leczonaCo trzeba wiedzieć o brodawkach łojotokowych?Jak wyglądają kurzajki? Jak leczyć kurzajki?Twoja twarz wygląd na zmęczoną? Jest na to sposób!Regeneracja i wzmacnianie włosówWrastające włoski na nogach i podrażnieniaJak zlikwidować worki pod oczami?Metody usuwania prosaków z twarzyZabiegi niwelujące piegi na twarzySkuteczne zabiegi na odmładzanie twarzyOczyszczanie twarzy – sposoby i zabiegiNadmierne owłosienie – jak sobie z tym radzić?Leczenie blizn pooparzeniowychUsuwanie blizn po zabiegach chirurgicznychJak walczyć z zaskórnikami?Zapalenie mieszków włosowych – leczenieUjędrnianie wiotkiej skóryJak się pozbyć wągrów?Trądzik różowaty – charakterystyka, objawy, leczenieLaserowe usuwanie przebarwieńModelowanie twarzyModelowanie sylwetkiBlizny pooperacyjne – zabiegiLaserowe usuwanie rozstępówCellulit – usuwanie cellulitu (zabiegi)Laserowe zamykanie naczynekSkuteczne zabiegi na usuwanie zmarszczekUsuwanie blizn potrądzikowychUreaplasmaRzęsistkowicaZespół ReiteraMycoplasma genitaliumCytomegaliaRzeżączkaKiłaKandydoza – drożdżycaWaginoza – zakażenie pochwyTrychologZnamiona a depilacja laserowaLeczenie rumienia na twarzyZnamiona barwnikoweDermatologia klinicznaChoroby weneryczne u mężczyznChoroby weneryczne u kobietTrądzik różowatyLiszaj twardzinowyLeczenie nowotworów złośliwychLeczenie łysienia